Vámos hercehurca

A Pandawill miután beismerte, hogy nem lehet/tudják megjavítani a Huawei Honor 2-t, felajánlott egy igencsak jó telefont, mégpedig egy Zopo ZP980-t. Négy magja 1.5 GHz-en pörög, 2GB ram, 5′ FHD kijelző, 13MPix kamera… tökéletes!

Két hét alatt meg is érkezett Magyarországra, de kézbe mégis csak több, mint egy hónap múlva kaptam. Ennek az volt az egyszerű oka, hogy vámon kiszűrték, majd körülbelül másfél hétig semmi. Ekkor bementem a nyíregyházi posta ügyfélszolgálatára, hogy mégis hol van ennyi ideig a csomagom. Bekérte a követési számot (és ahogy láttam a mozdulatokat) felment a posta.hu/tracking-re, rákeresett, majd elmondta amit ott lát: “vám elé lett állítva… nem tudok segíteni.” Kérdeztem, hogy kinél érdeklődjek ebben az esetben, mire azt mondta, hogy ne itt. Megköszöntem a segítőkészségét, majd írtam a NAV Vám részlegének (piros pont, mert pár óra múlva már jött is a válasz), akik visszaküldtek a postára, illetve egy email címet adtak, ami szintén a postáé volt. Írtam a postának, hogy mi a helyzet, mire visszajött, hogy vámeljárás alá került és kérnek számlát és átutalásról bizonylatot.

Ment is a válasz, hogy erről nem lesz számla, mert csereként kaptam egy garanciáztatás keretében. Elküldtem nekik a teljes levelezést, illetve az RMA kódot. Egy hét csend után jött a válasz, hogy akkor a postázásról kérik a nyugtát.
Egy hét után megint jött a válasz, hogy rendben, akkor a kiküldött telefonról kérnek számlát, átutalást, illetve ha vámolva volt, akkor arról határozatot.

Ekkor elküldtem nekik a kért dokumentumokat, majd egy hét után semmi…
Folyamatosan ellenőriztem a követési számot, majd egyszer csak olvastam a jó hírt: 6 Posta, Nyíregyháza.

Szerencsére megúsztam fizetés nélkül, de a postára kicsit bepöccentem a gyorsasága miatt… Kínából ideér két hét alatt, de itt meg heteket kell várni, hogy megkapjam a csomagot…

Minden vélemény számít!