Az amatőr norvég horror

Általában próbálok más hibáiból tanulni, de ezúttal sajnos a saját bőrömön tapasztaltam milyen az, amikor egy magabiztos hülye elhiteti veled, hogy Ő bizony szakértő.
Már itt az elején kijelentem, hogy én is hibás vagyok, hiszen nem voltam elég körültekintő és gyanakvó.

A történet pedig arról szól, hogy sokalltam a T-Mobile-nál lévő számlámat (egyéni csomag+100MB net->~3200 forint). Szét is néztem a szolgáltatók honlapján melyik is lenne megfelelő számomra és a Telenor Smart Tarifa Extra 1 csomag egyből kitűnt. 500 MB net, ~2800 forintos havidíj és 100%-ban lebeszélhető és a hab a tortán, hogy Január 15.-ig korlátlan internet.

Másnap mentem is be Nyíregyháza legfelkapottabb épületében helyet foglaló “boltjukba” és meg is érdeklődtem hogyan is van ez a Smart Tarifa Extra 1.
Az ügyintéző magabiztosan (bemagolva?) mondta a tulajdonságait, Deezer így-úgy stb. Elérkeztünk oda, hogy megkérdeztem, hogyan alakul a havidíj. Látom, hogy 100%-osan lebeszélhető és alatta írják még, hogy havidíjban foglalt belföldi percek, de pontosan hogy is van ez.
Itt jött az, amikor az embert olyan szinten átbasszák, hogy az már siralmas… Ugyanis a válasz az volt, hogy lebeszélhető az egész összeg, sőt ezen felül az említett 30+20 percek ingyen vannak. Ezek után már csak annyi kérdésem volt, hogy hűségidő nélkül is menne-e, de erre is igenlő választ kaptam.
Körülbelül a “Shut up and take my money!” hatás fogott el, egyből indítottuk is a számhordozást és jöttek is a papírok. Az egyetlen dolog, amit kértem, hogy mutasson meg, az a hűségidő, illetve annak hiánya. Egy “kis” előleget kellet azonban fizetnem, amit a 4. számlázott hónapban visszaadnak. (3000 forint)
Miután papíron rendben látszott minden aláírtam hozzájuk és ment is volna a dolog rendesen, azonban volt egy kis adminisztratív gond a T-Mobilos előfizetésemnél és jött is az SMS, hogy nem sikerült a számhordozás. Irány a T-Mobile és pár óra várakozás után 3000 forinttal lettem megint karcsúbb. Annyira nem idegesített a dolog, hiszen elvileg pár hónapon belül vissza és térül és persze jobb is az a csomag. Megjegyezték, hogy menjek vissza a Telenorhoz és indítassam újra a számhordozást.

Visszamentem és mondtam is, hogy mehet az számhordozás újraindítása, mert most már teljes mértékben egyezik minden egyes karakter. A válasz az volt erre, hogy ne idegeskedjek, mert amikorra ki van írva a számhordozási kapu, akkorra kell jónak lenni minden és ha tényleg stimmel, akkor át is veszik. Ok…

Számhordozásra kijelölt időpont után 1 nappal már mentem is a Telenorhoz, hogy miért nem vették át a számot. Sajnos már az a kollega nem volt ott, így nem tudtam már számon kérni, ugyanis kiderült, hogy újra kellett volna indítani a számhordozást. De előbb még felhívják a számhordozási csoportot. 16:50-kor közölték velem, hogy csak ötig voltak. Oké, megértem. Senki se fog munkaidő letelte előtt 10 perccel már dolgozni, de ne mondjon már hülyeséget, hogy ötig voltak, amikor még el sem múlt öt óra.

Másnap visszamentem a megbeszélt négyóra helyett kétórára és sikerült elérni őket és kiderült, hogy valóban nem indították el újra és nincs semmiféle számhordozásról szó ebben az esetben. A kollegája még mindig nincs, így még mindig nem tudom számon kérni rajta a hibáját. Rendben, kezdjük újra. Erre odahívta a munkatársát és halkan megbeszélték hogyan is kell számot hordozni, mert még nem csinált ilyet. Bíztam benne, hogy ezt elrontani nem nagyon lehet. Pár óra után jött egy SMS, hogy a számhordozás elindítva… majd pár percre rá jött még egy ugyanilyen SMS. Kétszer indították el a számhordozást…

Csaknem 2 hét alatt sikerült átvinnem a számomat, teljes értékű Telenoros ügyfél voltam. Szolgáltatásilag meg voltam elégedve velük. Térerő általában mindenhol megfelelő volt, a korlátlan net miatt meg non-stop Deezert hallgattam (Telenorosként regisztrálni mobilneten szinte kivitelezhetetlen!). Letöltöttem a MyTelenort és nézegettem az egyenlegem, hívásaim számát stb. Szerencsére teljesen amatőr az a program is, ugyanis néha random kijelentkezik, ha belépek manuálisan még rá is kell frissítenem. Ez legyen a legnagyobb gondom…

Január elején kezdett durván felmenni az összeg. Szinte kevesebbet telefonáltam, mint valaha, de 5000 forint felett járt már a számláló. Nem értettem hogyan lehetséges ez, de gondoltam majd biztos utána vonják le a kedvezményeket. Lejárt a decemberi számla és ki is jött a végösszeg -> 5095 forint!

Mikor megláttam egyből rohanni akartam be a Telenorhoz, hogy ezt nézzék meg, de végül megvártam még kijött a részletező. Szomorúan láttam viszont, hogy ugyan tényleg sokat beszéltem, azonban a havidíj érdekesen mutatkozott meg a számlán, hiszen hozzáadták, majd a végén kivonták és maradt amit telefonáltam.
Biztos a számhordozás kavarta meg a számlázást, ezért mentem is be a Telenorhoz.

Azonban! Az a hely, ahol én kötöttem a szerződést szőrén-szálán eltűnt. Semmi tájékoztató, semmi Telenorra utaló jel nem volt. Szerencsére relatíve van a közelben egy másik, ezért ott nézettem meg, ahol is felvilágosítottak. Ez a csomag, tehát a Smart Tarifa Extra 1 úgy beszélhető le 100%-osan, hogy csak a benne foglalt percek vannak (30 perc hálózaton belül, 20 perc hálózaton kívül). Hogy ez hogyan jön ki 41 forintos percdíjjal ne kérdezzétek…
Egyből megfogalmazódott bennem, hogy valahogy panaszt kellene tenni, de végül beláttam, hogy körülbelül lehetetlen. Az a bolt megszűnt és csak egy random alvállalkozó volt. Sajnos bizonyítani nem tudom, hiszen nem adta írásba amit mondott, felvenni meg nem vettem fel.

De! Hiába reklám a rossz reklám is, akkor is óvakodjatok az ilyen átvágós figurákkal(na meg a Telenor trükkös díjcsomagjaitól!!)és ha van rá lehetőség több üzletbe is menjetek be és kérdezzetek rá. Legyetek nagyon gyanakvóak és ne érdekeljen, hogy feltartod esetleg a sort vagy az ügyintéző éppen a háromórási pisiszünetre vár 20 perce, akkor is olvassátok el az összes lapot, mert a végén még aláíratnak veletek valami olyat, amit “kicsit” másként említett és ha úgy van ne féljetek használni a vásárlók könyvét. Sajnos én már nem tehettem ezt meg, hiszen eltűnt a bolt.

Végül szétnéztem a Vodafonnál, ahol megszűntek az előfizetések nagy része, illetve a T-Mobile-nál és végül mint lázadó gyerek mentem vissza a rózsaszín szoknya mögé és lettem megint az ügyfelük.
Vicces volt, amikor a sok ügyintéző közül pont ugyanahhoz kerültem, akinél a számhordozáskor voltam. Cserébe minden oldalt elolvastam és rákérdeztem mindenre és ezen felül megkerestettem vele azokat a kritikus pontokat, amiket mondott (hűség, kötbér, lebeszélhetőség stb.). Az új előfizetés 760 forintomba került (5000 helyett), 1 év hűséggel, azonban ~4200 kötbér fizetése esetén felmondhatom (direkt többször megkérdeztem, megkerestettem vele). Ellenben, ha beválik akkor nem kell azt se kifizetnem jövőre pedig már úgy is tervezem a LIKE díjcsomagot. (Amire szerencsére nem válthatok át majd, ezért vagy kötbér vagy 1 év brrr…)

Végül ez a kis kiruccanás a Telenornál és a visszaút egy rakás időn felül 6760 forintomba került (jah meg egy szép nagy számlámba…).

PS.: A Telenor főhadiszállása előtt miért van egy óriási gumiszar? Áhh cégimázs! :D

 

Minden vélemény számít!