#1 Nap : Beállítások

Első nap: Beállítások

Üdvözlünk mindenkit a Kilobolt Studios és a LavX.hu Android játék fejlesztő tutorial sorozaton. Ez a bemutató eredetileg angolul jelentette meg a Kilobolt Studios, de láttak rációt abban, hogy idegen nyelven először magyarul is elérhető legyen és közösen megtanítunk most Téged az elkövetkező bemutatókban játékot fejleszteni az egyik legnagyobb felhasználói táborral rendelkező tábornak, az Androidra.
A játékfejlesztés kihívás lesz, és gyakran bosszantó, de gyümölcsöző és kielégítő folyamat minden egyes lépésénél.

Tehát az az én tanácsom, hogy tartsatok ki és ne érezzétek úgy, hogy egyedül vagytok. James  mindig itt van, hogy segítsen nektek az esetleges kérdésekben. Nyugodtan írhattok neki  ITT(angolul) :)

Köszönöm, hogy elolvastad és remélem, hogy egy csodálatos utazásban lesz részed…

Lecke # 1-0: Mi a Java?

Java – mindenki hallott róla. De mi is ez valójában?
Nem fogok túl mélyre ásni a Java részleteiben, mint mindenről, az összes információ online elérhető, de te egy dolog miatt vagy itt: játékfejlesztés!

Amit tudnod kell, hogy a Java egyszerre egy programozási nyelv (lehetővé teszi, hogy kommunikálj a számítógépekkel) és egy platform (amit virtuális gép hajt, amely értelmezi az összes kódot).

Java úgy tervezték, hogy mindenhol – a telefonok, autók, számítógépek, és minden egyéb tárgy, ami számítógépes működjön. A fejlesztők megígérték, hogy Te képes lennél írni egy programot, amely futni fog minden olyan eszközön, amelyen fut a Java platform. Ez az ígéret elmaradt, mivel a Java nem szaporodott úgy a világ elektronikai készülékein, azonban néhány évvel ezelőtt jött az Android, és ennek a nyílt forráskódú platform kezdte meg azt, amit a Java nem tudott. Android készülékek elkezdett terjedni a gépkocsikban, asztali gépeken, tableteken, telefonon, hűtőszekrényen és újabban Nexus Q-n. Ki tudja mit hoz a jövő?

Szóval a Java lesz az alap rendszer az összes Android játékfejlesztőnek, amit mi érintünk (legalábbis előreláthatólag), így ezért kezdjük is a Java-t.

Ha már tudod, hogyan kell csinálni valamit, nyugodtan ugord át! Arra törekszek, hogy az útmutató tömör legyen, mégis könnyen beépíthető abba amit már tudunk.
_______________________________________________

Most beállítjuk a fejlesztési környezetet. Tudom, hogy ez a legunalmasabb része a játékfejlesztésnek … bízzatok bennem, és ne bizonytalanodjatok el! Ez fontos! :)

* Egy utolsó megjegyzés *: Az alábbi utasítások Mac és Windows.
_______________________________________________

Lecke # 1-1: Java és az Eclipse letöltése.

Mielőtt bármilyen Java programozásra esne sor, fel kell készíteni a rendszerünket rá.

,Hogy telepítsük a Java Development Kit-et (JDK – ez lehetővé teszi, hogy létre hozzunk Java programot), kövesse az alábbi lépéseket:

Megjegyzés: Mivel a Java 7 még nem támogatja az Androidot, így le kell tölteni a Java 6 (JDK6)-ot.

Mac felhasználók: A valószínűleg, Java előre telepítve van a számítógépen. Hagyd ki ezt.

1. Itt a linket a letöltés (Aki a közeljövőben nézi és nem működik a link, az keressen rá a JDK-ra a Google-on. Ha a Google már nem létezik, nem is tudom … Bing?).
http://www.oracle.com/technetwork/ja…s-1637591.html

2. Ha már ott vagy a Java SE Development Kit 6 Update XX alatt, keresd meg az operációs rendszered és a megfelelő verziót töltsd le a JDK-t.

Megjegyzés: A Windows x86 kifejezés a 32-bit, míg a Windows x64 kifejezés a 64-bit.
megnézheted ezt: jobb kattintással Sajátgép-re (vagy számítógép),  tulajdonságok , és láthatod is a rendszer típusát.

357454737


3. Amikor a letöltés befejeződött, kövesd az utasításokat, hogy a JDK-t telepítse!

Most le kell tölteni az Eclipse-t, az IDE-t. Nyugodtan nézz körül több információért az Eclipse-ről, de ha egyszer elkezded a programozást, akkor könnyen megérted, hogy mik a képességei.

Eclipse összeállítja a kódot, segítségével exportálja a kódot, segít kijavítani a kódot, stb
Ez rendkívül hasznos és nagyon hatásos!

1. Kövesd a következő linket Eclipse.org letöltési oldalához:
 http://www.eclipse.org/downloads/ 

2. Töltsd le a megfelelő verziót. Eclipse Classic tökéletes is lesz nekünk.

5643851

3. Kapsz egy. Zip fájlt, amely tartalmazza az Eclipse mappát. Nincs szükség telepítésre. Helyezze ahová szeretnéd, és nyissuk meg az eclipse.exe -t. Azt javaslom rögzítsd a tálcán és/vagy tegyél egy parancsikont az asztalra.

_______________________________________________

Lecke #1-2: Eclipse beállítása:  

1. Miközben indul az Eclipse, rá fog kérdezni, hogy hol szeretnéd elhelyezni a “munkaterületet”.
A munkaterület, ahol az összes erőforrás, kód, eszközök, stb megmaradnak.
Válassz olyan helyen, ahol könnyen eléred.

2. Amint ez megtörténik, akkor megjelenik egy üdvözlő képernyő valahogy így:

414747377

Itt fog következni a folytatása a leckének.
Köszönöm a figyelmet!
_______________________________________________
 #1 Nap: Összefoglalva 

Ma megbeszéltük mi a Java és elkezdtük feltelepíteni a fejlesztéshez szükséges dolgokat.

Legközelebb megbeszéljük a Java zsargont és megírjuk első Java programunkat.

“#1 Nap : Beállítások” bejegyzéshez 2 hozzászólás

  1. Szia László!

    Először is remek munkát végeztél!

    Az a kérdésem lenne, hogy Te készítesz játékot megbízásra is?

    Ha igen akkor jó lenne beszélnünk.

    A válaszodat előre is köszönöm!

    Üdvözlettel:
    Kovács Gábor

Minden vélemény számít!